Rotterdams Philharmonisch

Woord van de voorzitter

We mogen weer! Het is een verzuchting die we momenteel vaak horen. En tegelijkertijd realiseren we ons dat er nog steeds tegenvallers op de loer liggen. Hoe dan ook, ondanks eventuele beperkingen, mogen we ons weer verheugen op een plekje in de zaal, bij de concerten van ons geliefde orkest. Het programma voor het nieuwe seizoen mag dan nog niet officieel bekend zijn, een tip van de sluier is al opgelicht. Yuja Wang als artist in residence, John Adams die zelf komt dirigeren, het weerzien met voormalige chefs Yannick Nézet-Séguin en Edo de Waart en met grote solisten als Martha Argerich… en uiteraard het Gergiev Festival, waar alles mee begint en dat als thema Sint-Petersburg heeft.

Net als het orkest heeft ook de Vriendenvereniging zich weer kunnen voorbereiden op een nieuw seizoen. Onze van oudsher bekende concertinleidingen zullen er weer zijn, net als de Vriendenwinkel bij de concerten in de Doelen en de cursus Muziekverdieping in het komende voorjaar. Maar we zullen ook verworvenheden van de afgelopen periode blijven koesteren, zoals de online serie Meet the Musician.

Ten slotte: ik zie er enorm naar uit om u weer te ontmoeten op de Algemene Ledenvergadering, in levende lijve, dan wel online!

Ken Gould, voorzitter

Algemene Ledenvergadering 25 oktober

De jaarlijkse algemene ledenvergadering zal worden gehouden op maandagavond 25 oktober, vanaf 19.15 uur, in het theater van Bibliotheek Rotterdam, Hoogstraat 110. Ook dit jaar zullen leden van het RPhO voor een muzikale omlijsting zorgen. Vorig jaar vond de vergadering online plaats, met een recordaantal aanwezigen. Gezien de vooruitzichten zien wij er naar uit om fysiek bijeen te komen, maar we willen ook de mogelijkheid bieden voor deelname van achter uw computerscherm. Noteer in elk geval alvast de datum in uw agenda!

Ze zijn er weer: concertinleidingen

Concertinleidingen geven extra meerwaarde aan een concert. Voorafgaand aan het concert praten musicologen of leden van het orkest u bij over boeiende achtergronden en kenmerkende aspecten van de muziek. We zijn daarom blij dat we in het nieuwe seizoen weer live concertinleidingen kunnen verzorgen. De aftrap wordt op 3 september verricht door Veronika Lenártová, altviolist bij het RPhO (zie foto).

Uw vriendenpas geeft gratis toegang tot de inleidingen, een ‘gezinspas’ geldt voor 2 personen. Het overzicht van inleidingen kunt u terugvinden in de agenda op onze website.

Ook dit seizoen Meet the Musician

Na vier geslaagde edities eerder dit jaar verheugen wij ons op het vervolg van Meet the Musician. Deze serie live interviews, die via Internet te volgen is, brengt musici en Vrienden dichter bij elkaar, onder leiding van een ervaren presentator. Elke nieuwe aflevering wordt vooraf aangekondigd in onze Nieuwsbrief, op onze Facebookpagina of in een speciale e-mail. U kunt nog genieten van de eerste vier afleveringen op het YouTube kanaal van de Vriendenvereniging.

Vriendenconcerten

Ieder seizoen stelt het RPhO een aantal aantrekkelijke concerten vast waarvoor leden van de vereniging exclusief Vriendenvoordeel krijgen. Vrienden met een abonnement op een of meer concertseries krijgen voor ieder Vriendenconcert een korting van 20%. Voor Vrienden zonder abonnement op een serie bedraagt de korting voor de Vriendenconcerten 15%. Vriendenconcerten staan vermeld in de seizoensbrochure van het orkest. U vindt ze ook op onze website.

Nieuwe ledenpas

In de tweede week van augustus ontvangt u de ledenpas voor het nieuwe seizoen. U vindt de pas bij de brief met het contributieverzoek. Wilt u de contributie voor 1 oktober 2021 betalen? Mocht u onverhoopt de brief niet tijdig ontvangen, neem dan contact op met het secretariaat van de vereniging: info@vriendenrpho.nl of 06 144 089 63.